dividen dan bayaran koperasi tentera 2020

Dividen Koperasi Tentera 2020 Tarikh dan Pembayaran ke Akaun Ahli

Posted on

Dividen Koperasi Tentera 2020. Tarikh dan Pembayaran ke akaun setiap tahun akan bermula pada pertengahan bulan Jun/Julai. Dividen Koperasi Tentera: Sejarah Bayaran Setiap Tahun.

Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad

Berdasarkan rekod diperolehi setakat ini, angka yang terkini menunjukkan sudah ada seramai lebih 154,933 yang sudah membuat caruman dan menantikan pengumuman dividen setiap tahun. Terbaru adalah bayaran dividen koperasi bagi tahun 2020 ini. Dijangkakan tahun ini mungkin koperasi tentera akan menerima bayaran dividen sebanyak 10% seperti tahun lalu.

bayaran dividen koperasi tentera online

Untuk yang mahu melakukan semak baki simpanan secara online, maaf ia tidak disediakan buat masa ini. Hanya ada perkhidmatan secara sms sahaja.

Selain daripada itu, mereka turut menyediakan sistem semakan secara sms untuk tujuan semak baki simpanan secara sms. Berdasarkan rekod tarikh dividen akan diumumkan sekitar antara bulan Mei, Jun ataupun bulan Julai setiap tahun.

Dividen KT Online Terkini

Berikut adalah jadualĀ  jumlah bayaran dividen dari tahun 2013 hingga 2019.

  • 2013 = 12%
  • 2014 = 10%
  • 2015 = 10%
  • 2016 = 12%
  • 2017 = 10%
  • 2018 = 10%
  • 2019 = 10%

kemungkinan dividen Tentera untuk tahun 2020 adalah sebanyak 10% ~ 12% berdasarkan rekod selama 7 tahun lalu.

Koperasi Tentera turut melancarkan perkhidmatan dalam talian dan aplikasi perbankan mudah alih (KTOnline). Aplikasi mesra pelanggan itu dibangunkan dengan objektif utama untuk memudahkan urusan anggota yang berada jauh dari cawangan atau bandar disamping menyediakan pengalaman lebih baik kepada semua anggotanya.

Bagi yang masih belum lagi download aplikasi KT online boleh muat turun di SINI

Sejarah Penubuhan

Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad (atau Koperasi Tentera) adalah sebuah koperasi serbaguna yang ditubuhkan pada tahun 1960 bagi meningkatkan taraf sosio ekonomi dan kebajikan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM). Keahliannya terbuka kepada semua anggota ATM dan kakitangan awam yang berkhidmat dengan Kementerian Pertahanan Malaysia.

Setakat bulan Disember 2008, Koperasi Tentera memiliki keahlian seramai 145,195 orang dan jumlah aset terkumpul sebanyak RM1.703 bilion.

3 comments

  1. Sy nak semak baki KT dlm sms tak boleh…dulu guna celcom topup…ok….bila guna line tm no yg sama tak boleh pulak kenapa jadi mcm tu….? Apa arus sy buat

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.