SAPS Online Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah Semakan Ibu Bapa

SAPS Online Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah Semakan Ibu Bapa

Posted on

Cara Mudah Semakan SAPS Ibu Bapa Secara Online – Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah adalah Satu sistem yang bagus berpusat ” One stop center ”. Sistem Semakan SAPS Ibu Bapa amat membantu ibubapa menilai tahap pendidikan anak mereka. Kelemahan sistem ini pula, oleh kerana berpusat, jika terlalu ramai orang akses ia boleh berlaku kesesakan trafik. Jadi bersedialah.

Apa pentingnya SAPS Online Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah kepada Ibu Bapa Murid?

Semakan SAPS Online Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah. Bagaimana Semak SAPS keputusan peperiksaan secara online? Ibu bapa  atau penjaga kepada murid sekolah kini boleh membuat semakan keputusan peperiksaan (Peperiksaan Pertengahan Tahun, Peperiksaan Akhir Tahun, UPSR, PT3/PMR dan SPM) dan ujian anak secara online melalui laman web Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS). Sistem Semakan SAPS Ibu Bapa ini akan memaparkan slip keputusan serta markah peperiksaan pelajar, lantas ianya memudahkan para ibubapa untuk memantau prestasi akademik anak masing-masing.

Sistem SAPS Semakan Ibu Bapa ini menyediakan semakan bagi darjah 1 hingga darjah 6 untuk sekolah rendah. Manakala bagi sekolah menengah pula ianya menyediakan semakan bagi Tingkatan 1, 2, 3, 4 dan 5. Untuk keputusan peperiksaan terkini, sila pastikan anda membuat semakan selepas markah diisi.dikemaskini oleh guru.

SAPS Semakan Ibu Bapa

SAPS Online Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah

Sistem SAPS Semakan Ibu Bapa ini menyediakan semakan bagi darjah 1 hingga darjah 6 untuk sekolah rendah. Manakala bagi sekolah menengah pula ianya menyediakan semakan bagi Tingkatan 1, 2, 3, 4 dan 5. Untuk keputusan peperiksaan terkini, sila pastikan anda membuat semakan selepas markah diisi.dikemaskini oleh guru.

Cara Mudah Semakan SAPS Ibu Bapa Secara Online 

Sila ikuti langkah-langkah di bawah untuk membuat semakan SAPS:

Pergi ke laman web SAPS dan klik >>> SAPS Untuk Semakan Ibubapa <<< untuk ke menu utama.

1.  Masukkan nombor kad pengenalan atau sijil lahir pelajar (tanpa dash “-” atau space).
2.  Pilih samada Sekolah Rendah atau Sekolah Menengah dan pilih Tahun peperiksaan.
3.  Klik butang Semak Laporan, dan anda akan dibawa submenu seperti paparan di bawah
4. Pilih jenis peperiksaan ingin disemak, samada Ujian, Peperiksaan Pertengahan Tahun, Peperiksaan Akhir Tahun, UPSR,     PMR/PT3 serta SPM dan sebagainya.
5. Kemudian klik Papar Slip Keputusan atau untuk paparan yang lebih terperinci, klik Papar Markah Peperiksaan.

Muat Turun Applikasi Mobile SAPS Android

Terdapat juga >>> applikasi mobile SAPS Android <<< untuk membuat Semakan SAPS online. SAPS Ibu Bapa – Semakan Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah Ibu Bapa SAPS NKRA Online adalah Aplikasi yang dibangunkan untuk memudahkan pelajar dan ibu bapa melakukan semakan dan mengetahui keputusan markah peperiksaan sekolah rendah dan menengah.
Semoga perkhidmatan SAPS ini dapat membantu meningkatkan prestasi akademik para pelajar secara tidak langsung. Secara logiknya apa bila semua ini diselaraskankan IBuBapa dapat mengetahui perkembangan anak-anak mereka dengan lebih pantas. Untuk apa-apa pertanyaan tentang sistem SAPS boleh hubungi no yang tertera :

TALIAN SEMENTARA : 012-6497579
Waktu operasi helpdesk SAPS
Isnin – Jumaat 8:30 pg – 5:00 ptg
(kecuali cuti umum)
Rehat 1:00 ptg – 2:00 ptg
(kecuali hari jumaat 12:15 t/hari – 2:45 ptg)

* Nota
Julat Gred Markah Baru Peperiksaan Dan Ujian Terkini
Terdapat perubahan dalam sistem gred baru pemarkahan peperiksaan dan ujian persekolahan setiap tahun seperti makluman dari Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS). Perubahan dalam julat gred ini melibatkan tiga peringkat pembelajaran iaitu :-

Julat Gred Sekolah Rendah (SR) 2017
Julat Gred Menengah Rendah (MR) 2017
Julat Gred Menengah Atas (MA) 2017

Untuk maklumat lanjut sila layari Julat Gred Markah Baru Peperiksaan Dan Ujian Terkini

Moga sistem Semakan SAPS Ibu Bapa ini bermanfaat dalam melihat dan mengikuti perkembangan pembelajaran anak-anak kita semua.Moga semuanya berjaya.

Carian Popular Ke Sini:

  • semak baki simpanan koperasi tentera online

1 comment

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.