Bayaran Pinjaman Kereta Secara Online

Semak Baki dan Bayar Pinjaman Kereta Guna CIMB Clicks Secara Online

Posted on

Semak baki pinjaman kereta CIMB secara online guna CIMB Clicks . Bukan sahaja boleh semak baki pinjaman kenderaan anda, malah boleh juga buat bayaran pinjaman kereta bank selain CIMB di sini.  Amat mudah, adakah anda tahu yang anda sebenarnya boleh membuat semakan baki pinjaman kereta anda secara online melalui online banking?

Semakan baki pinjaman kereta Maybank, Public Bank, Bank Islam dan banyak lagi sistem bank yang menawarkan perkhidmatan ini. Apa yang penting anda harus tahu di bank manakah anda membuat pinjaman untuk pembelian kereta anda.

Adakah dengan Hong Leong, Ambank, CIMB, Maybank, Bank Islam atau dengan Public Bank. Dan selepas itu tanyakan kepada bank yang anda buat pinjaman tersebut untuk mengetahui jika sistem online banking mereka ada memaparkan baki pinjaman kereta anda atau tidak. Jika ada, maka anda perlulah memohon untuk mendaftar sistem online banking mereka.

Semak Baki dan Bayar Pinjaman Kereta Guna CIMB Clicks

Sehubungan dengan itu, sebenarnya ramai sahaja yang tahu akan perkara ini. Tetapi tidak ramai yang mahu untuk memiliki sistem online banking ini. Lagi lagi apabila melibatkan pembayaran baki pinjaman kereta secara online.

Alasan yang paling biasa adalah bimbang jika transaksi pembayaran bulanan kenderaan (installment) secara online bermasalah atau tidak diterima oleh bank berkenaan sedangkan bayaran sudah dibuat. Kes kebimbangan seperti ini adalah kecil sekali kalau diikutkan. Itupun disebabkan perkara perkara tertentu yang boleh dijelaskan.

Bayar Kereta Secara Online Guna CIMB Clicks

Semak Baki Pinjaman Kereta CIMB

1) Within CIMB Bank jika anda membuat loan/pinjaman kereta dengan pihak CIMB Banks. Masukkan no akaun kereta dan akan tertera nama pemilik kereta.

2) To Other Banks jika anda ingin membuat transaksi pinjaman kereta ke bank pilihan seperti Maybank, RHB, BSN, Public Bank dan sebagainya. Perlukan No Akaun kereta dan Nama Pemilik kereta untuk pembayaran duit kereta.

Sila lihat gambar di bawah ini :

Bayar Duit Kereta Secara Online Menggunakan CIMB Clicks
Bayar Duit Kereta Secara Online Menggunakan CIMB Clicks

Semak Baki Pinjaman Kereta CIMB

Perkara yang paling penting apabila mempunyai online banking adalah kita boleh melihat secara terus akan akaun baki pinjaman kereta kita. Secara tidak langsung kita tahu keadaan jumlah baki hutang kereta kita. Dan secara tidak langsung kadang kala ianya mendidik diri untuk membayar lebih awal dan juga lebih cepat iaitu mahu cepat melangsaikan baki pinjaman kereta tanpa perlu mengikut jadual bayaran. Ini boleh terjadi apabila kita disentiasa terfikir akan baki pinjaman, wang lebihan pula ada di dalam bank dan bayaran juga dapat dibuat secara terus melalui online tanpa membuang masa.

Kepada yang membuat pinjaman kenderaan dengan bank CIMB boleh menyemak baki pinjaman kereta secara online melalui Cimbclick. Akaun online banking ada memaparkan pinjaman kenderaan anda dan menunjukkan baki yang belum dilunaskan dalam tempoh yang dipersetujui.

Mudah sahaja. Minta pihak bank bantu anda membuka dan aktifkan login website untuk anda. Mereka akan bantu. Dan anda akan dapat maklumat username dan login online anda. Mudah. Yang penting anda perlu datang ke bank untuk pertama kali aktifkan akaun online anda.

Kemudahan online sebegini dapat menjimatkan masa daripada terbuang hanya kerana ingin mengetahui akan baki pinjaman kereta. Sedangkan anda sendiri boleh melihat maklumat tersebut melalui online. Dari gambar diatas.

Anda boleh melihat jumlah pinjaman, baki pinjaman kereta, bayaran bulanan pinjaman kenderaan, jumlah tunggakkan, tarikh akhir bayaran, interest kereta yang dikenakan dan juga tarikh akhir pinjaman. Semua ada disitu. Tidak perlu sebenarnya untuk datang ke bank semata mata untuk urusan sebegini. Jom gunakan perkhidmata online. Jangan lagi membuang masa anda untuk melihat angka-angka ini.

Carian Popular Ke Sini:

  • https://www panduankini com/panduan-semak baki hutang pernama/semak baki hutang pernama
  • https://www panduankini com/panduan-peperiksaan-online-fama
  • https://www panduankini com/panduan-cara-semak-baki-hutang-pernama
  • https://panduankini com/panduan-cek-baki-hutang-kereta-melalui-sms
  • kt online
  • Semak baki courts mammoth
  • semakan keputusan fomema online
  • https://www panduankini com/panduan-semak-baki-hutang-singer
  • Semak baki akaun agrobank saya
  • Kt online daftar

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.